ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ας μην κρυβόμαστε! Το καλοκαίρι, ιδίως στην Μεσογειακή Ευρώπη, που λούζεται από ένα ‘εκρηκτικό μείγμα Ηλίου και θάλασσας, δίνει σε όλους μας μια πιο ανέμελη, νωχελική και αισθησιακή διάθεση. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι ο ερωτισμός τονίζεται στους λαούς των θερμών κλιμάτων. Επικρατεί η άποψη στους βόρειους λαούς ότι οι νότιοι είναι πιο καλοπερασάκηδες, φιλήδονοι και πιο ανέμελοι. Η ανθρώπινη σεξουαλικότητα όμως δεν γνωρίζει εθνικότητες, λαότητες, νοοτροπίες και κλίματα. Είναι σύμφυτη και σίγουρα από τις κύριες κινητήριες δυνάμεις στη ζωή.

Η libido –όπως την περιέγραψε ο Freud– είναι η ίδια η αιτία της ζωής, το ορμέμφυτο και χωρίς αυτό παύει το ενδιαφέρον για την ίδια τη ζωή. Με άλλα λόγια, έρωτας σημαίνει ότι ζεις, νιώθεις πιο ‘γεμάτος’, πιο δημιουργικός, πιο δυνατός και ανανεωμένος. Με τον έρωτα, ως δια μαγείας, εξαλείφονται όλες οι αρνητικές ψυχολογικές διαθέσεις, μπορεί να θεραπεύσει ακόμη και την κατάθλιψη, τέτοια είναι η δύναμή του.

Από μια καθαρά αστρολογική οπτική γωνία, ο έρωτας είναι αποκλειστική υπόθεση της Αφροδίτης. Σ΄αυτό νομίζω πως όλοι οι ασχολούντες με την Ουράνια Επιστήμη συμφωνούν. Τα αστρολογικά συγγράμματα της κλασικής, ελληνιστικής περιόδου βρίθουν από πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με το καυτό θέμα της σεξουαλικότητας/έρωτα. Όλοι οι μεγάλοι συγγραφείς και ασκούντες την αστρολογία συμφωνούν ότι η Αφροδίτη είναι η κύρια και μοναδική εκπρόσωπος του Έρωτα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι πέρα από την θεά του Έρωτα, κάποια ζώδια θεωρούνταν πιο σεξουαλικά από κάποια άλλα. Τα λεγόμενα ‘λάγνα’ ζώδια ήταν κυρίως ο Κριός, Ταύρος, Αιγόκερως και οι Ιχθύες και ακολούθως ο Λέοντας και ο Ζυγός.

Όπως παρατηρούμε, ο Σκορπιός δεν περιλαμβάνεται στην λίστα των ‘λάγνων’ ζωδίων και αυτό αποτελεί έκπληξη για την σύγχρονη αστρολογία. Μέχρι στιγμής λοιπόν έχουμε δύο σημαντικά δεδομενα: 1ον την Αφροδίτη και 2ον τα λάγνα ζώδια. Συνεπώς όταν η Αφροδίτη καταλαμβάνει λάγνα ζώδια αυξάνει την σεξουαλικότητα και φιληδονία.

Όσον αφορά το κατά πόσον η σεξουαλικότητα καθορίζει την προσωπικότητα και ιδιοσυγκρασία ενός ανθρώπου, αυτό κρίνεται από τον βαθμό επιρροής που ασκεί η Αφροδίτη στην προσωπικότητά μας. Αυτό πρακτικά σημαίνει (πρωτίστως) τον βαθμό εμπλοκής του ωροσκόπου μας την Αφροδίτη. Εύκολα λοιπόν συμπεραίνουμε πως ωροσκόπος στα ζώδια κατοικίας της Αφροδίτης (Ταύρος & Ζυγός) και έξαρσής της (Ιχθύες) αποτελεί μια πρώτη ένδειξη όχι απλώς αυξημένης σεξουαλικότητας, αλλά παράλληλα ότι η προσωπικότητα υποκινείται από αυτήν, δηλαδή ανεβαίνει ψηλά στην ατζέντα της ζωής.

Όταν λέμε εμπλοκή της Αφροδίτης με τον ωροσκόπο, εννοούμε την  ύπαρξη στενής σύνδεσης μεταξύ των δύο αυτών παραγόντων, βασικότεροι εκ των οποίων είναι οι εξής:

  • Κυβερνήτρια του ωροσκόπου η Αφροδίτη (π.χ. Ταύρος ή Ζυγός).
  • Κυβερνήτρια από έξαρση του ωροσκόπου η Αφροδίτη (Ιχθύες).
  • Κυβερνήτης του ωροσκόπου σε ζώδια της Αφροδίτης (π.χ. ωροσκόπος στον Τοξότη και ο Δίας σε ζώδια της Αφροδίτης από θέση ή έξαρση, δηλαδή στον Ταύρο, Ζυγό ή Ιχθύες).
  • Κυβερνήτης του ωροσκόπου σε λάγνα ζώδια (ιδίως στον Κριό, Ταύρο, Αιγόκερω και Ιχθύες και ακολούθως στον Λέοντα και Ζυγό. Π.χ. Ωροσκόπος στον Καρκίνο και η Σελήνη σε λάγνο ζώδιο).
  • Η μοίρα του ωροσκόπου, του Κυβερνήτη του ή της Αφροδίτης σε Όρια Αφροδίτης.

Τα πλανητικά Όρια είναι άγνωστα στην σύγχρονη αστρολογία και είναι ακανόνιστα τμήματα εντός των 12 ζωδίων τα οποία εξουσιάζονται από τους πέντε κλασικούς πλανήτες (σ΄αυτά δεν συμμετέχουν ο Ήλιος και η Σελήνη). Στην αρχαία ελληνική γλώσσα αποκαλούνταν ‘λαμπήνη’ που σήμαινε ‘άρμα’, δηλαδή τμήματα των ζωδίων όπου οι πέντε πλανήτες είχαν τα δικά τους άρματα. Ιδού τα Όρια της Αφροδίτης στα 12 ζώδια:

  • Κριός: 6ο – 11ο59΄.
  • Ταύρος: 8ο – 13ο59΄.
  • Δίδυμοι: 12ο – 16ο59΄.
  • Καρκίνος: 7ο – 12ο59΄.
  • Λέοντας: 6ο – 10ο59΄.
  • Παρθένος: 7ο – 16ο59΄.
  • Ζυγός: 21ο – 27ο59΄.
  • Σκορπιός: 7ο – 10ο59΄.
  • Τοξότης: 12ο – 16ο59΄.
  • Αιγόκερως: 14ο – 21ο59΄.
  • Υδροχόος: 7ο – 12ο59΄.
  • Ιχθύες: 0ο – 11ο59΄.

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, ωροσκόπος π.χ. στις 9ο20΄ Καρκίνου, η Αφροδίτη στις 10ο33΄ Παρθένου βρίσκεται στα Όρια της Αφροδίτης κ.ο.κ.

Η ελληνιστική αστρολογία απέδιδε πολύ μεγάλη σημασία στην αυθεντικότητα ενός πλανήτη. Αυθεντικότητα σημαίνει : να καταλαμβάνει ή την κατοικία του ή την έξαρσή του ή τα Όρια του. Ο λόγος είναι προφανής: ένας πλανήτης στην δική του κυριαρχία, κυριότητα ή χώρο νιώθει ελεύθερος, συνεπώς δεν βρίσκεται στη δυσχερή θέση να λογοδοτεί σε κάποιον άλλον. Αυθεντική για παράδειγμα είναι π.χ. η Αφροδίτη στις 11ο55΄ του Ταύρου, όπου βρίσκεται τόσο στην κατοικία της, όσο και στα Όριά της. Αν παράλληλα έχουμε ωροσκόπο στον Ταύρο, Ζυγό ή Ιχθύες, τότε η αυθεντικότητα αυτής της Αφροδίτης αφορά άμεσα την προσωπικότητα και ιδιοσυγκρασία του ανθρώπου, συνεπώς η σεξουαλικότητα κατέχει δεσπόζουσα θέση προτεραιότητας στη ζωή του. Αντίθετα, μια Αφροδίτη π.χ. στις 16ο26΄ Λέοντα δεν είναι αυθεντική, δηλαδή δεν έχει κάποια κυριότητα στο ζωδιακό σημείο που βρίσκεται και συνεπώς καλείται να ζητά στήριξη τόσο από τον Κυβερνήτη της, τον Ήλιο, όσο και από τον Κρόνο, ο οποίος ελέγχει την ζώνη (Όρια του) μεταξύ 11ο και 17ο59΄ Λέοντα. Αυτό σημαίνει ότι η Αφροδίτη δεν νιώθει ο εαυτός της, οπότε η ατζέντα του έρωτα και της σεξυοαλικότητας είναι κατά έναν μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό υπόθεση συμβιβασμού, ανάλογα με το αν ο Ήλιος και ο Κρόνος έχουν την διάθεση να στηρίξουν τα αιτήματά της, αλλά ιδίως από τον Κρόνο είναι πολύ λογικό η καημένη να περιμένει –αν μπορεί να περιμένει– …πενιχρή στήριξη, μιας και ο υπέργηρος (Κρόνος) αγνοεί παντελώς την έννοια της σεξουαλικότητας! Εδώ ολοκληρώνουμε το Α΄μέρος της παρουσίασής μας. Στο Β΄ μέρος θα αποκαλύψουμε ακόμη βαθύτερα μυστικά της σεξουαλικότητας μέσα από το πλουσιότατο και άκρως συναρπαστικό υλικό της ελληνιστικής αστρολογίας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΠανσέληνος Ιουλίου 2017 στον Αιγόκερω: Αλλαγές και εντάσεις
Επόμενο άρθροΟ Ερμής στον Λέοντα από 6/7: Της ύλης, της ψυχής, της εξωστρέφειας!
Γιάννης Γιαλαμάς
Γεννήθηκα το 1964 στο Βέλγιο και εγκαταστάθηκα στην Ελλάδα το 1978. Αποφοίτησα από το Λύκειο το 1982 και επέστρεψα στο Βέλγιο για τριετείς σπουδές στην Ακαδημία Ψυχολογίας της Αντβέρπης (Akademie voor Psychologie, Antwerpen), όπου και παράλληλα ήλθα σε επαφή με την σύγχρονη ψυχολογική Αστρολογία. Την ίδια περίοδο ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Ολλανδική, Γερμανική και Αγγλική γλώσσα, τις οποίες και διδάσκω. Συστηματικά σχολούμαι με την συμβουλευτική αστρολογία από το 1985 και από το 1994 ξεκίνησα να αρθρογραφώ σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες (περιοδικό Madame Figaro, εφημερίδα Δείκτης και από το 2003 έως το 2008 συνεργάστηκα αρχικά με το περιοδικό Astromania και έπειτα με το περιοδικό ‘Ωροσκόπιο’). To 2002 εκδίδω το πρώτο αστρολογικό ημερολόγιο ‘Λεωφόροι των Πλανητών, Οδηγοί της Ζωής’ και το 2004 το βιβλίο με τίτλο ‘Πρόσκληση σε Αστρολογικό ...Συμπόσιο’, ενώ το 2005 σε συνεργασία με τις εκδόσεις Αρχέτυπο εκδίδω το βιβλίο με τίτλο: ‘Η Ιερή Τέχνη της Αστρολογίας και οι Αρχαίοι Έλληνες Θεοί’. Από το 2011 διδάσκω αστρολογία και από το 2013 ήλθα σε επαφή με την Ελληνιστική Αστρολογία, την οποία πλέον εφαρμόζω πρακτικά στις αναλύσεις μου. Μέσα στο 2017 ξεκίνησα τη σύγγραφή του καινούριου έργου μου πάνω στην Ελληνιστική Αστρολογία, ορμώμενος από το πλουσιότατο και ανεξάντλητο υλικό της πλέον λαμπρής περιόδου της ιστορίας της Αστρολογίας, η οποία συνδυάζει την κλασική ελληνική φιλοσοφία με τον μυστικισμό της Ανατολής. Αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια και συνάμα φιλοδοξία να αναδείξω την αξία ενός ξεχασμένου, αλλά παράλληλα σημαντικότατου τμήματος της αστρολογίας της περιόδου μεταξύ του 3ου π.Χ και 7ου μ.Χ. αιώνα, η οποία είναι άλλωστε και η μητέρα της σύγχρονης μορφής της. Η αναβίωση της Ελληνιστικής Αστρολογίας σε διεθνές επίπεδο είναι γεγονός και θεωρώ πως το ελληνικό κοινό έχει κάθε λόγο και δικαίωμα να έλθει σε επαφή με την πολιτιστική του παράδοση και να γνωρίσει τη δύναμη και αξία της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here